مسؤول شكاوي الجمهور
מבקר הפנים של המועצה ממלא גם את תפקיד הממונה על תלונות הציבור וזאת לפי הוראות חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), 2008.
כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור. התלונה יכולה להיות על הרשות המקומית ומוסדותיה, על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד ברשות המקומית, וכן על גוף מבוקר ובלבד שיתקיימו בה התנאים הבאים:
- המעשה פוגע במישרין במתלונן עצמו או מונע ממנו במישרין טובת הנאה.
- המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למנהל תקין או שיש בו נוקשות יתרה או אי צדק בולט.
הממונה על תלונות הציבור מטפל בתלונות שהועברו תחילה למחלקה הנוגעת ולא נענו, לדעת הפונה כנדרש.
במילוי תפקידו יהיה הממונה על תלונות הציבור עצמאי ובלתי תלוי, ואחראי בפני מועצת הרשות בלבד.
קיים מגוון דרכי התקשרות, כל תלונה המתקבלת נרשמת ומטופלת. ניתן להגיש תלונה באמצעים הבאים:
- מילוי טופס תלונה מקוון באתר: לטופס תלונה מקוון
- בדוא"ל izzatdab@deiralasad.muni.il
- הגשת תלונה בכתב- עליך לכתוב את תלונתך בערבית או בעברית לחתום עליה, לציין את שמך וכתובתך ולשלוח אותה לנציבות תלונות הציבור: ת.ד 1 או פקס 04-9989591
- הגשת תלונה בעל פה: בהגעה למקום או טלפונית בעל פה .
שמירת סודיות:
הממונה על תלונות הציבור חייב לשמור בסוד כל ידיעה שהגיעה אליו עקב עבודתו, לא לעשות בה שימוש ולא לגלותה לאחר, אלא לשם ביצוע תפקידיו או תפקידו כמבקר המועצה, זולת אם הגילוי נדרש על פי כל דין.
הממונה על תלונות הציבור יגיש לראש הרשות המקומית ולמועצת הרשות המקומית דין וחשבון על פעולותיו.
הגשת התלונה אינה כרוכה בתשלום, הטיפול בפניות מהווה שירות לתושב אך אינו מהווה תחליף לגופים אחרים כגון בתי המשפט או משטרה.
مسؤول شكاوي الجمهور